Вступ


ВСТУП

З 2006 року колектив Чечеліївської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів працює над створенням сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю. Сьогодні школа є освітньо-інформаційним центром та успішно реалізує принципи здоров’язбережувальної педагогіки.
Методичні та оздоровчі заходи, що організовуються для різних категорій педагогів, сприяють поширенню та використанню науково-практичних знань, передового педагогічного досвіду з питань збереження і зміцнення здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу.
Останнім часом в системі освіти загострилися протиріччя та проблеми соціально-педагогічного характеру. Ідея створення  Школи управлінської майстерності на базі нашого навчального закладу з'явилася в результаті звернень колег-директорів.
Спочатку планувалося організувати  роботу ШУМу в межах одного навчального року і подивитися,  що з цього вийде, а потім, як показали результати діагностичного анкетування, що проводиться в кінці кожного навчального року, мої колеги бажали відвідувати її і в наступні роки.
З метою підвищення рівня педагогічної компетентності керівників шкіл, надання допомоги директорам та заступникам директорів у розвитку їхньої майстерності, починаючи з 2010 року, на базі закладу діє школа управлінської майстерності (ШУМ) з проблеми «Підвищення професійної компетентності керівника школи в умовах створення Школи сприяння здоров’ю» (керівник Позивай О.А., директор школи). До складу цього методичного угрупування входять 12 членів (директори та заступники директорів загальноосвітніх навчальних закладів району).
Девіз ШУМу: «Здобувайте знання, будьте відкритими до нового, не зупиняйтеся на шляху вдосконалення і ви неодмінно станете успішними, щасливими та здоровими людьми».
Її робота будується на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, з урахуванням конкретного аналізу навчально-виховного процесу, системи взаємопов’язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного керівника, на розвиток та підвищення творчого потенціалу директорів шкіл, а в кінцевому рахунку – на розвиток і досягнення позитивних наслідків навчально-виховного процесу, оптимального рівня навчання, виховання і розвитку учнів в очолюваних ними закладах. Девіз школи: «Здобувайте знання, будьте відкритими до нового, не зупиняйтеся на шляху вдосконалення і ви неодмінно станете успішними, щасливими та здоровими людьми».
Засідання проводились за  планом, розробленим Позивай О.А. та затвердженим рішенням ради РМК, з урахуванням індивідуальних особливостей слухачів, їх потреб. До  проведення занять залучалися адміністрація школи, вчителі та учнівські колективи. Заняття передбачали колективну та індивідуальну діяльність, яка спрямована на впровадження в практику досягнень науки і професійної майстерності, інноваційних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду.
Кожне заняття  присвячене відповідній темі: «Формування та розвиток професійної компетентності керівника сучасної школи», «Державно-громадське управління школою», «Системний підхід до управління навчальним закладом»,»Мистецтво керівництва – управлінські перегони» та ін.
Важливим аспектом діяльності є саме планування занять школи управлінської майстерності, що базується на системному підході: у процесі планування чітко визначається мета і завдання кожного заняття; складається план його проведення з урахуванням специфіки роботи кожного слухача школи, науково-методичних проблем, над якими поглиблено працюють педагогічні колективи закладів. Окрім того систематично здійснюється педагогічний аналіз ефективності роботи школи, забезпечується оптимальне функціонування школи в структурі методичної роботи району.
Вже традиційно кожне заняття має відповідну структуру і рубрики («Неформатно», «Автритетно», «Практично» і «Відкрито»).
На занятті «Управлінська компетентність керівника - запорука успішної реалізації методичної проблеми школи» слухачі школи отримали відповідь на запитання «Що таке  Школа сприяння здоров’ю?», познайомились із  розвитком мережі Шкіл сприяння здоров’ю на Україні, принципами  Школи сприяння здоров’ю, процесом розробки та реалізації концепції та моделі Школи сприяння здоров’ю, познайомились із вітчизняним та світовим досвідом організації роботи громадсько-активної школи (ГАШ).        
Під час проведення заняття  з теми «Здоров’язберігаюча педагогіка та технології  її реалізації» відвідувачі мали можливість отримати інформацію про здоров’язберігаючі освітні технології та їх класифікацію.
Цікаво пройшло заняття на тему «Здоров’язберігаючі аспекти сучасного уроку та методи їх реалізації». Слухачам ШУМу стали зрозумілими принципи здоров’язберігаючої педагогіки, вони отримати загальне уявлення про здоров’язберігаючі  технології, які можна використовувати у школі та про вимоги до здоров’язберігаючого уроку.
Усі засідання мали вже традиційну, відповідну структуру (рубрики «Неформатно», «Авторитетно», «Практично» та «Відкрито»).
У рубриці «Неформатно» зазвичай здійснювалась мотивація відвідувачів Школи та з’ясовувались їх очікування від запропонованого заняття. (Вправи «Супер-команда під назвою «Вулик»», «Галявина професійного досвіду», «Чотири сфери», «Керманич»   були схвально сприйняті слухачами).
Рубрика «Авторитетно» дала можливість отримати нові знання, підняти проблемні питання, познайомитись із досвідом роботи Школи сприяння здоров’ю, здобутками педагогічного колективу  (презентації, виступи, інформаційні повідомлення).  
У рубриці «Практично» пропонувався перегляд вистави гуртка казкотерапії  «Казкова веселка», проводились тренінги («Сходинки до майстерності», «Для мене бути здоровим означає…», «Формування здорового способу життя», «Закони роботи в команді»), практикуми («Запахи у навчанні та оздоровленні. Ароматерапія»), презентувались матеріали-поради, підготовлені творчою групою вчителів школи («Здоров’я вчителя», «Зимова депресія: рятуйся хто може», «Кроки довголіття», «Міфи про здоровий спосіб життя», «Вплив зони і культової споруди на організм людини», «Оздоровчий вплив церковного дзвону», «Позитивний вплив церкви») та інші).
У рубриці «Відкрито»  підводились підсумки кожного заняття і пропонувались вправи на рефлексію («Урок метелика», «Чаша з водою», «Кораблик») та інші.
Слухачі познайомилися з цікавими інтерактивними вправами, професійними серйозними іграми для серйозних людей, які допоможуть опанувати їм нові навички, стануть у пригоді у  педагогічній, управлінській діяльності.
Всі заняття були підпорядковані темі «Мистецтво управління в діяльності керівника закладу».
На заняттях слухачі мали можливість ознайомитися з теоретични­ми розробками у сфері управлінського менеджменту, з дослідженнями щодо лідерства в освіті, з питаннями формування команд­ної роботи та корпоративної культури. Відвідувачі ШУМу порівнювали свою реальну поведінку, стиль своєї роботи з тими вимогами, які вису­ваються сьогодні до сучасного успішного керівника освітньої установи.
Під час проведення занять (рубрика «Авторитетно») розглянуто питання:
-          Адміністративне керування школою. Директор – лідер змін.
-          Керівник сучасного покоління: той, хто веде  до успіху інших. Принципи роботи директора школи.
-          Про освітній менеджмент без рожевих окулярів  або інше життя можливе.
-          Управління – це мистецтво. Секрети ефективного управління.
У рубриці «Практично»  цікавим  було знайомство слухачів з життєвим законами-феноменами та «Очевидним-неймовірним» в житті й керівництві:
-          Закони-феномени чи просто вигадки?
-          Перечитуючи «Закони Мерфі».
Значна увага у ході проведення занять приділялась здоров’ю слухачів Школи управлінської майстерності. З цією метою директорам та їх заступникам презентовано матеріали-поради, підготовлені керівником ШУМу Позивай О.А. та творчою групою вчителів школи, зокрема: «Кошик методичних прийомів. Піраміда раціонального харчування. Вплив харчування на розумову працездатність керівника закладу.»,   «Причини «вигоряння» керівника. Що можна порадити?»,  «Факти, які говорять», «Пам’ятка для управлінців по поліпшенню свого здоров’я», «Як зміцнити свій голос?», «Якщо доводиться довго сидіти за робочим столом», «Рефлексія в кінці робочого дня»  та інші.
Під час проведення занять пропагувався досвід закладу як Школи сприяння здоров’ю,  презентувалися  матеріали четвертої  Всеукраїнської виставки-презентації «Інноватика в сучасній освіті», Всеукраїнської науково-практичної конференції «Школи сприяння  здоров'ю в Україні» (за підсумками Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння  здоров'ю»), Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інтеграція освітньо-виховної та оздоровчої діяльності в навчальних закладах України», Міжнародної науково-практичної конференції «Європейська мережа шкіл сприяння  здоров'ю в Україні: стан і перспективи розвитку», учасниками яких був директор школи та педагогічний колектив закладу. 

А голо­вне - заходи, що проводилися у рамках занять, спонукали всіх до професійного та особистісного самовдосконалення.














0 коментарі:

Дописати коментар

 
 
Blogger Templates