Рубрика «ПРАКТИЧНО»

 

Здоров’язберігаючі технології, які можна використовувати у школі

Ароматерапія

Ця наука є майже мистецтвом, яке допоможе відчути в продовж дня вам і дітям гармонію тіла і духу. Люди завжди запам’ятовують особливий аромат приміщення (якщо він є). Тому ви в змозі зробити свій кабінет неповторним саме таким чином. Заняття принесе подвійний ефект, якщо обраний вами аромат буде відповідати вимогам учбової діяльності, тобто стимулювати мозкову активність, цікавість до навчання, концентрацію уваги.
Впродовж уроків учні часто бувають розгублені. В такому випадку допоможуть стимулюючі та тонізуючі ефірні масла, які покращать пам’ять та увагу. Наприклад: грейпфрут, розмарин, лимон.
В кабінеті психолога завжди повинна бути атмосфера спокою та довіри. Тому зняти зайву дитячу тривожність вам допоможуть масла бергамоту, лаванди та м’яти. Зняти почуття напруги та нервозності, особливо на початку учбового року в шкільних приміщеннях допоможуть аромати герані, лаванди або іланг-ілангу.
Суміш масел сосни, м’яти та лаванди вбиває плісняву, мікроби та стафілококи. В кожному кубічному метрі учбового приміщення приблизно 9000000 мікробів (в той час, як у лісі їх 5, а у міській кімнаті 20 000) Тому розпилення таких сумішей, (розчинених водою) допоможе майже повністю відновляти мікрофлору приміщення впродовж дня.
Випаровування ефірних масел також знижує концентрацію патогенних речовин та мікроорганізмів, допомагає осіданню пилу. При вдиханні ефірні масла діють антивірусно, зупиняють ріст та розмноження багатьох бактерій.
Наведемо приклад: у 1999 році під час епідемії грипу, вченими Донецького медичного університету  було проведено дослідження в одній із шкіл. Впродовж чотирьох тижнів два рази на день ароматизували класи школи евкаліптовим маслом. Вчителям та учням подобалося працювати в таких умовах. А ще, результати показали, що завдяки цьому дослідженню значно знизилась кількість школярів, яких до цього постійно непокоїли нежиті та запалення носогорла. А головне: захворюваність під час епідемії грипу в цій школі була практично відсутня.

 Заняття на свіжому повітрі

Сучасні діти все менше перебувають на свіжому повітрі. Вони віддають перевагу   телебаченню, комп’ютерним розвагам або слуханню музики.  Можливо  причина підвищення стресів та депресій саме в цьому. А людині просто необхідно бувати на свіжому повітрі не менш 2-3 годин  на добу. Це зміцнює організм, нормалізує нервову систему, укріплює пам’ять та  уяву. Тому досить корисним для зміцнення здоров’я буде проведення деяких уроків на свіжому повітрі.

 Цікаві перерви

Діти зазвичай просиджують перерви, замість того, щоб походити, розім’яти м’язи. У початковій школі ігри являються одним з компонентів рухливого режиму дітей на протязі дня. Спостереження сучасних психологів свідчать про те, що після активного відпочинку учні відволікаються на уроках у 4 рази менше. 
Доручити проводити такі перерви можна черговому класові, або вчителям початкової школи. Саме рухливі ігри більш за все подобаються молодшим школярам  за свою емоційність та веселість. 


 Музичний супровід уроку.

В музиці, як відомо, знаходиться величезний здоров’язміцнюючий потенціал. Вона допомагає знімати стреси, стимулювати роботу мозку, підвищити засвоєння, сприяє естетичному вихованню.   Наш емоційний стан, процеси сприйняття, запам’ятовування, розуміння залежить від того, що ми слухаємо. Звук – це енергія. Залежно від частоти коливання , рівня гучності, ритму, звук впливає на людину. Правильно підібрані мелодії здатні активізувати людські резерви. 
Сучасний учень постійно шукає можливості послухати свою улюблену музику.  Дослідження американських психологів говорять про те, що середній учень з 4 по 12 клас затрачує приблизно 10 500 годин на прослуховування музики. Це в два рази більше шкільного часу! По цих результатах можна зробити висновок, що музика впливає на підлітків навіть сильніше телебачення. 
А дослідження серед учнів 3-4 класів  вказують на те, що будь-які дії, приклади, розповіді під музичний супровід  залишаються у пам’яті дитини набагато довше. Крім того, учень, випадково знов почувши  цю музику згадує про цікавий урок.
Існує безліч різних стилів та напрямків музики. Але дуже важливо правильно підібрати композицію для роботи на уроці. Тобто знайти музику, яка б сподобалася дітям. Якщо сьогодні ви вирішите використовувати чисто класичну музику, це скоріш за все  викликає роздратування  серед учнів. Тому що різниця між «їхньою» та «вашою» музикою досить суттєва.  І одним кроком здолати цю музичну відстань просто неможливо.                                   Що ж тоді робити?  Існує безліч нейтральної музики, звуки живої природи, або сучасне оформлення класичної музики. Також вам допоможуть фонограми досить відомих сучасних композицій. 
До вашої уваги «Музична аптека»

Знімають стреси та мають терапевтичний вплив:

·       Балада групи «Іглз» - «Готель Каліфорнія»
·       Хоральна прелюдія фа мінор Баха («Соляріс»
·       Арія Доніцетті «Слізна»
·       Арія «Таміно» з «Чарівної флейти» Моцарта.

Тонізують та підвищують рівень працездатності:

·       Музика Брайна Адамса
·       Музика Тіни Тернер
·       Музика з балад Бон Джові
·       Музичні композиції Рікардо Фольї
·       Гітарні композиції

Допоможуть розслабитися:

·       Музика Моцарта
·       Музика Альбіноні
·       Естрадні обробки «Місячної сонати»
·       «До Елізи» Бетховен




Довго підтримувати рівень працездатності та самоконтролю допоможе:

·       Музика в стилі лаунж (медитативна музика)
·        Етнічна музика у сучасній обробітки

Особливо посилює активність мозку:

«Соната для двох фортепіано» Моцарта


 Цікаві зустрічі

Надати необхідні знання, а також дати професійну відповідь на учнівські запитання можуть також представники міських органів влади, лікарі-наркологи, гінекологи, представники міліції та центрів молоді. Такі зустрічі ніколи не бувають зайвими на шляху до оздоровлення молодого покоління. 

Школа безпеки життєдіяльності

Ми завжди вимагаємо, щоб діти поводилися правильно, але для того, щоб така поведінка стала звичкою,  замало одноразових бесід та постійних зауважень. Тиждень знань безпеки життєдіяльності, брейн-ринги, КВН, класні години, оформлення стендів  безпеки життєдіяльності, конкурси… все це, та багато чого іншого може проводити шкільна група волонтерів. Учні 7-9 класів з залученням класних керівників та шкільного психолога перетворять знайомства з правилами поведінки на справжні цікаві свята!

Група медіації

Там де є колектив, там завжди є й конфлікти, а в дитячих колективах їх набагато більше. Зовсім нещодавно виник такий спосіб регулювання конфліктних ситуацій, як медіація.  Таку роботу може проводити шкільний психолог, заступник директора школи з виховної роботи або ж самі учні-старшокласники.
Це дуже ефективний спосіб вирішення класних конфліктів (результативність майже 100%)!  Підготовка медіаторів включає різні методи та форми роботи: презентації, демонстрації, рольові ігри, інтерактивні та письмові вправи та багато інших цікавих прийомів. На тренінгах  надаються багатогранні  знання про природу та причини конфлікту, стереотипи поведінки, методи активного слухання, та відкривається  багато інших цікавих сторін повсякденного життя.

 Психолого-оздоровчі програми

Питаннями здоров’я дітей займаються й на державному рівні. На сьогоднішній день вже існують  програми психологічної, емоційної та соціальної допомоги дітям і підліткам. Деякі з них швидко знаходять місце у житті молоді, допомагають самореалізуватися, дають необхідні знання, формують корисні вміння та навички, відкривають безліч можливостей. Такими проектами на сьогоднішній день є:
·         програма «рівний рівному»  – це складова частина тренінг-курсу, який розроблено у рамках Програми «Сприяння просвітницькій роботі».
Програма спрямована на формування відповідального ставлення до особистого здоров’я у підлітків та молоді, оскільки саме в цьому віці відбувається засвоєння певних норм і зразків поведінки, накопичення відповідних знань і умінь, усвідомлення потреб і мотивів, визначення ціннісних орієнтацій.
·         «Твоє життя – твій вибір» – це складова частина тренінг-курсу, який розроблено у рамках Програми «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя «, що реалізується Міністерством освіти і науки України, Академією педагогічних наук України, ПРООН (Програмою Розвитку Організації Об’єднаних Націй), ЮНЕЙДС (Об’єднаною Програмою ООН з питань ВІЛ/СНІДу).
Програма спрямована на формування відповідального ставлення до особистого здоров’я у підлітків та молоді, оскільки саме в цьому віці відбувається засвоєння певних норм і зразків поведінки, накопичення відповідних знань і умінь, усвідомлення потреб і мотивів, визначення ціннісних орієнтацій.
·         «Знаємо та реалізуємо свої права» – це складова частина тренінг-курсу, який розроблено у рамках Програми «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя «, що реалізується Міністерством освіти і науки України, Академією педагогічних наук України, ПРООН (Програмою Розвитку Організації Об’єднаних Націй), ЮНЕЙДС (Об’єднаною Програмою ООН з питань ВІЛ/СНІДу).
Програма спрямована на формування відповідального ставлення до особистого здоров’я у підлітків та молоді, оскільки саме в цьому віці відбувається засвоєння певних норм і зразків поведінки, накопичення відповідних знань і вмінь, усвідомлення потреб і мотивів, визначення ціннісних орієнтацій.

 Використання засобів мультимедіа

Засоби мультимедіа – це усі засоби для запису та відтворювання звуку, фото та відео зображення.
Ми з вами живемо в епоху комп’ютерних технологій і просто повинні користатися цим. Все більше часу діти проводять за іграми, Інтернет контактами та пошуками цікавої інформації… А нам з вами все не як вдається викликати в них інтерес до навчання. Чому?
Можливо тому, що сучасні діти звикли сприймати тільки те, що їм цікаво.  І не забувайте, що краще один раз побачити, ніж сім раз почути. Можливість надати інформацію в незвичайній формі надає використання засобів мультимедіа.  Це може бути:
 ·       презентації PowerPoint
 ·       розвиваючі предметні комп’ютерні ігри
 ·     відео ролики (до речі їх можна об’єднати, тобто відео матеріали вставити у презентацію) 
 ·       діафільми
 ·       фотографії
 ·       відео ролики особливо допоможуть для демонстрації дослідів
 ·       слайд-шоу, музичний супровід перетворить його на цікавий кліп.
За допомогою цих засобів можна надати саму різну інформацію, текст, звук, нерухомі, або діючі зображення.
Доведено, що при усній подачі інформації (традиційний урок) учень здатен за хвилину прийняти та опрацювати біля одній тисячі  умовних одиниць інформації, а при підключенні органів зору до 100 тисяч таких одиниць!  Звісно помилково буде думати, що чим більше комп'ютерної наочності, тим краще. Важливо правильно організувати урок: розподілити час перегляду, опрацювання теми та закріплення.
Аргументований підхід у використанні мультимедіа-ресурсів обов’язково приведе нас до підвищення ефективності освіти.

Організація цікавого дозвілля

Необхідною частиною шкільного життя є організація цікавого дозвілля. Це дає можливість кожному учню розкрити свій творчий потенціал, заявити про себе, спробувати власні сили, знайти свій талант. 
Свята, конкурси, виступи й досі залишаються популярними серед учнів різного віку. В школах все частіше зустрічаються власні традиції (вибори президента, новий рік, КВН) і це надає можливість дітям  відчути неповторність шкільного життя та гордість за свою школу.
             
Гуртки та секції

Учні, особливо хлопці, багато вільного часу проводять за межами школи.  Вони  випробують себе у різних видах спорту та  молодіжних організаціях. Виникає питання: чому такої можливості не надає сучасна школа?  Не для кого не таємниця, що заняття за інтересами зменшують ризик кризи підліткового віку. Тому наше з вами завдання – створити умови для культурного, інтелектуального, фізичного та емоційного розвитку учнів, розкрити здібності кожного школяра та надати змогу їх реалізації.
Саме для цього в школах відкриваються спортивні секції, клуби («Що? Де? Коли?»,  КВН, клубів психологічного та оздоровчого напрямку),  літературні, театральні, танцювальні студії. 
Чим більше можливостей самореалізації ми надамо дітям, тим менша можливість того, що наші діти будуть «шукати свій шлях» у палінні, алкоголі та наркотиків.


Практичні поради з ефективного використання часу керівником

Найцінніше в нашому житті - це час ... Це єдиний ресурс, який неможливо повернути. Гроші можна як легко втратити, так і легко повернути. А час завжди зменшується, тому необхідно скористатися ним з найбільшою користю.


На жаль, багато хто з нас витрачає свій час на безцінь, витрачають свій час на справи, які не подобаються і не приносять бажаного задоволення. Багато людей ставлять великі життєві цілі, але не багато витрачають час на досягнення цих цілей ...

Як йде справа у Вас? Подивіться на своє життя з боку ... Як Ви використовуєте час? Наближаєтеся ви до своєї мети?

Задумайтеся над таким питанням:
«Чому всі люди досягають абсолютно різних результатів, маючи у себе в розпорядженні кожен день по 24 години?»
Вся справа в різному ставленні до свого часу ...

Техніка економії часу: делегування
Ганебно, займаючись багато чужими справами,
нехтувати своїми власними.
Демокріт
1. Складіть перелік справ із квадранта І із зазначенням вимог, які висуваються до виконавця, графіків виконання.
2. Складіть список ваших співробітників, укажіть сферу відпові­дальності, міру зайнятості іншими проектами.
3. Об'єднайте обидва переліки і визначте, хто з ваших співробітни­ків з великим успіхом міг би виконати певні завдання з квадранта І.
4. Проведіть відповідну бесіду зі співробітниками. Поясніть їм не­обхідність виконання термінових і важливих завдань як можливість майбутнього підвищення по службі. Відзначте для себе, хто з них ви­явив більше ентузіазму й інтересу, у якій галузі, з яких причин. Той співробітник, який регулярно справляється з виконанням важливих і термінових робіт, згодом стане вашим заступником або займе ваше місце, коли вас підвищать. Хороший дублер візьме на себе частину вашої діяльності, коли ви поїдете у відрядження, прийме правильні рішення і забезпечить виконання поточних проектів.

Менеджер робить справи правильно,
а лідер робить «правильні» справи.
Петер Дрюкер

Мудрий той, хто знає не багато, а потрібне.
Есхіл


Поради з ефективного використання свого часу.

1. Займайтеся улюбленою справою.
На мій погляд, можливість щодня займатися своєю улюбленою справою - це вже більше половини вашого життєвого успіху. Я знаю багатьох людей, які постійно скаржаться на свою роботу, неможливість багато часу приділяти своєму хобі ... Ваше хобі і спосіб заробітку повинні між собою перетинатися.

2. Управління часом вимагає самодисципліни, уміння володіти собою і самоконтролю в більшій мірі, ніж що б то не було.
Без жорсткої самодисципліни ви завжди будете відволікатися на інші більш прості і при цьому менш важливі справи. Ви будете придумувати найрізноманітніші виправдання своїм діям. Тримайте свої дії в жорсткому контролі.

3. Займайтеся справами, які є першорядними на шляху до вашої мети.
Приберіть зі свого життя даремні дії ...

4. Постійно запитуйте себе про те, що принесе найбільшу користь у даний конкретний момент. Мені це питання дуже допомагає дисциплінувати себе.

5. Не відкладайте справи на потім. Ще одне питання, яке необхідно задавати собі: «Чому
потім? Що заважає мені зробити це прямо зараз?».

6. Ставте довгострокові цілі. Це дозволить вам бачити орієнтир по життю і йти до нього.

7. Визначте ваші життєві цінності. Подумайте про те, заради чого ви живете. Чи відповідають цим цінностям ваші цілі та вчинки?

8. Чим би ви займалися, як би проводили свій час, якщо б дізналися, що вам залишилося жити всього 6 місяців? Це питання допоможе розпізнати справжні ваші цінності за життя і цілі, до яких прагнете.

9. Плануйте свої дії. Плануйте справи на тиждень, на місяць, на рік, на кілька років.

10. Одна справа - в один проміжок часу. Якщо ви почали чимось займатися, то доробіть це до кінця, тільки після цього приступайте до інших занять.
11. Ставтеся до часу як до грошей. Як найкращим чином витратити його, отримавши максимальне задоволення?
12. Підвищуйте свою компетентність в тих областях, де ви можете добитися серйозних результатів.
13. Приділяйте час професійному та особистісному зростанню. Постійне самовдосконалення приведе вас до бажаного результату у кілька разів швидше.
14. Використовуйте час у дорозі з користю. Наприклад прослуховування навчальних аудіокниг.
15. Навчіться говорити «Ні». Говоріть «ні» всьому, що не є ефективним і кращим способом використання часу.
16. Доручайте рутинну роботу іншим людям. Цим ви заощадите масу часу для виконання більш важливих справ.

17. Не забувайте про відпочинок ... Для реалізації ваших планів необхідна енергія, тому
внесіть до свого тижневика один день для повноцінного відпочинку.


Базові принципи, які існують і діють, незалежно від того, знаєте ви про них чи ні:
  • Немає іншого часу, крім цього часу. Немає іншого моменту, крім цього. «Зараз» - насправді це все, що у нас є…
  • Існує лише один момент – цей. Вічний момент ЗАРАЗ. А час – лише спосіб підрахунку моментів.
  • Ти використовуєш все своє Життя, всі знання, весь досвід із багатьох життів для того, щоб бути і вирішувати, ХТО ТИ НАСПРАВДІ Є, щоб обирати і створювати того, КИМ ТИ НАСПРАВДІ Є, щоб відчувати і реалізовувати свою теперішню ідею про самого себе.
  • Вирішуй, ХТО ТИ Є, КИМ ТИ ХОЧЕШ БУТИ, а потім роби все, що тобі під силу, щоб бути ним.


Пам’ятка «Коли дорослі краще вчаться?»

·         Дорослі краще вчаться, коли вони самі цього хочуть і відчувають певну відповідальність за процес навчання;
·         дорослі вчитимуться, коли відчуватимуть у цьому потребу;
·         дорослих краще навчати через діяльність;
·         дорослі вчаться шляхом розв’язання реальних проблем, які їх стосуються;
·         дорослі вчаться краще, якщо матеріал пов'язаний з їхнім досвідом;
·         дорослі навчаються краще у неформальній атмосфері;
·         дорослі чекають від інструктора (тренера) доброї підготовленості, цінують його захопленість, компетентність;
·         дорослі люблять ділитися власним життєвим досвідом;
·         дорослі віддають перевагу практично орієнтованим програмам, які демонструють, яким чином можна досягнути певної мети;
·         дорослі прагнуть партнерського ставлення до них у процесі роботи.

Пам’ятка «Знаходьте час»

Знаходьте час для роботи. Це – умова успіху!
Знаходьте час для роздумів. Це – джерело сили.
Знаходьте час для гри. Це – секрет молодості.
Знаходьте час для читання. Це -  основа знань.
Знаходьте час для дружби. Це - умова щастя.
Знаходьте час для мрії. Це – шлях до зірок.
Знаходьте час для любові. Це – істинна радість життя.
Знаходьте час для веселощів. Це – музика душі.



Фактори, пов'язані з виконанням основних функцій керівника, які призводять до марного витрачання часу.
  • При плануванні: немає мети, порядку виконання справ відповідно до їхньої важливості або плану роботи на день; мінливий порядок виконання справ; невиконання завдань до кінця; боротьба з «пожежею», управління в умовах кризи; відсутність термінів виконання тієї або іншої роботи, зайве фантазування, романтизм; спроба відразу брати на себе занадто багато справ, нереалістична оцінка часу.

  • При виконанні функції «організація»: немає навичок організувати себе, завалений паперами стіл; дублювання роботи, вже виконуваної кимсь; невміння розмежовувати відповідальність і владу; занадто багато начальників.

  • При роботі з кадрами: ненавчений (не відповідає роботі) персонал; нестача штату або, навпаки, роздутий штат; підлеглі залишаються сам на сам зі своїми проблемами.

  • При виконанні функції управління: прагнення все робити самому; заняття рутинними справами; невміння зацікавлювати певною справою інших; нездатність до координації зусиль і роботи в колективі; конфлікти, що не піддаються управлінню; невміння пристосуватися до умов виробничого життя, що змінилися.

  • При виконанні функції контролю: телефонні дзвінки, відвідувачі; неповна інформація; відсутність настанов та розпоряджень зверху і звітів про реальні досягнення; надконтроль; помилки, неефективна робота; невміння розпізнавати невдало виконану роботу; нездатність сказати «ні».

  • Втрати часу при спілкуванні: засідання; мало спілкування або, навпаки, занадто багато спілкування, нерозбірливе спілкування; невміння слухати; спілкування, що не стосується справи.

  • Втрати часу при виконанні функції «прийняття рішень»: поспішні рішення; нерішучість, відкладання рішень; прагнення зібрати всі факти, перш ніж прийняти рішення; ухвалення рішення безпосередньо на засіданні.




Поради з приводу розумної організації робочого дня для ділової людини :

  • уточніть і чітко сформулюйте поставлене завдання;
  • складіть детальний план з виділенням основних заходів для виконання поставленого завдання;
  • визначте персональну відповідальність працівників за виконання кожного завдання;
  • розподіліть завдання залежно від кваліфікації та здібностей працівників;
  • здійснюйте контроль за вузькими місцями й можливими збоями.
Ці перевірені методи необхідно систематично використовувати для досягнення успіху. Ще кілька порад:
  • відведіть для кожної справи відповідний час, працюйте стабільно, без зривів і пікових навантажень;
  • не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні: завтра у вас з'являться інші справи, і ви не виконаєте наміченого;
  •  
  • цінуйте не лише свій, а й чужий робочий час: виробляйте звичку поважати час, пам'ятайте, що психологами встановлено, що людина, яка має добрий внутрішній годинник, вирізняється, як правило, високим інтелектом;
  • не запізнюйтесь і вимагайте того ж від членів вашого колективу;
  • увечері складіть детальний план того, що потрібно зробити завтра, щоб зранку можна було відразу приступити до роботи;
  • уникайте довгих телефонних розмов, ведіть співбесіду лише на діловому рівні;
  • пам'ятайте, що завжди є можливість набагато збільшити свій продуктивний час, більш повно його використати: час поїздок, чекань можна використати для перегляду записок, читання тощо, в кінці дня можна виконати технічну роботу, яка не вимагає високої інтелектуальної активності;
  • не робіть того, що може зробити ваш підлеглий або секретар, не витрачайте час даремно, цінуйте себе як професіонала.

Раціональне використання робочого часу в системі менеджменту дає змогу вивільнити частину його для самовдосконалення й розвитку, що здатне забезпечити велику гнучкість і гармонійність у роботі закладу освіти в цілому.







ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ
(ДЛЯ ВИРОБЛЕННЯ ЗВИЧКИ ПОЗИТИВНО МИСЛИТИ) НА КОЖЕН ДЕНЬ
У вас склалась звичка завжди взувати спочатку лівий чи правий черевик?
Визначте в найближчий ранок, який черевик ви взуваєте перший. Далі цілком свідомо вирішіть, що в наступні три тижні ви будете оволодівати новою звичкою, взуваючи першим інший черевик. І тепер ранком, коли ви берете в руки другий черевик, ви одночасно нагадуєте собі, що протягом дня ви будете прагнути думати, діяти, по­чувати по-іншому, не так, як давно до цього звикли.
Взуваючи черевик, скажіть собі: «Цей день я стану жити по-новому, краще!».
Потім свідомо вирішіть і виразно скажіть собі, що протягом дня я:
1.      Буду радісним і веселим наскільки можливо. Посміхнусь, як мінімум, 3 рази за день (це ж не боляче).
2.      Спробую ставитись до людей трохи співчутливіше та дружелюбніше.
3.      Спробую менше критикувати і бути більш поблажливим до недоліків та помилок оточуючих мене людей. Буду прагнути інтерпретувати їхні дії більш доброзичливо.
4.      Наскільки дозволять обставини, буду поводити себе так, ніби успіх неминучий; я вже є тією особистістю, якою прагну стати. Буду діяти та почувати, як ця особистість.
5.      Не допущу, щоб мої судження надавали фактам песимістичного, не­гативного забарвлення.
6.      Щоб не трапилось, буду реагувати спокійно і, по можливості, розумно.
7.      Буду цілком ігнорувати всі негативні факти, які я не можу змінити.
8.      Саме сьогодні я не буду боятися, особливо, не буду боятися бути щас­ливим, насолоджуватися красою, любити і вірити, що ті, кого люблю, люблять мене.
Просто? Безумовно. Але кожен із наведених вище способів дій, мис­лення, почування дозволять створити новий образ власного «Я», для якого характерним буде позитивне мислення. Спробуйте пожити за цими правилами 21 день, переживіть їх, і ви переконаєтесь, що тривога, невпевненість у собі, песимізм зникнуть, а впевненість у власних силах зросте.


Характер нашої мови, мислення мають сильний вплив на почуття, настрій, впевненість у собі та реальний життєвий досвід.
Раніше вже говорилось про те, як негативні твердження настроюють на невдачу, розчарування та хвороби. Де ж рішення?
Воно не надто складне. Просто свідомо поверніть процес в інший бік. Наповніть свій розум позитивними думками або твердженнями.
Наведені нижче твердження свідчать про вашу силу, а не про слаб­кість. Вони концентрують вашу увагу на позитивному замість негатив­ного; заявляють про те, хто ви є, і що ви можете зробити, а не про те, ким ви не станете і чого не зможете зробити.
Користуйтесь цими простими твердженнями для програмування своєї підсвідомості, бо в тих випадках, коли в голові надовго затримується негативна думка, вона запускає ваш творчий механізм на поразку.
·         Я готовий і бажаю реалізувати свій творчий, безмежний потенціал. Я цілком усвідомлюю свою безмежну здатність до життя.
·         Моє мислення перебуває у теперішньому; моя уява перебуває у тепе­рішньому; мої надії сконцентровані на теперішній нас.
·         Моє життя наповнене чудовими людьми, любов і повагу яких я прийняв. Глибше усвідомлюючи свою здібність бачити, я також глибше усвідомлюю своє бажання діяти.
·         Я не шукаю у людей вигоди для себе, але розумію, що кожен з них є потенційним провідником нескінченності, яка може принести багато позитивного в моє життя.
·         Цей день і кожний наступний проходять з користю для мене, тому що я впевнений у собі й дозволяю собі активізувати та спонукати свою свідомість на конструктивні дії.
·         Мої вчинки є прямим наслідком мого усвідомлення. Всі мої починан­ня супроводить успіх, оскільки я здатний виявити себе в будь-якій сфері життя.
·         Я творчо підходжу до своєї особистості і знаю, що як творча особи­стість я здатен на великі здійснення. Я без усякого сорому можу сказати, що духовно бездоганний. Моя свідомість у повному порядку і я насолоджуюсь цим. У мене немає жахів і жалю, і я готовий зустріти та вирішити будь-яку проблему. Я цілком впевнений у собі.
·         Моя позитивна життєва настанова робить мене здоровим та щас­ливим, сприяє моїй самореалізації.
·         Моя віра дає силу, впевненість у собі та відчуття гармонії.
·         Мене очікує великий-великий успіх.
·         Я здоровий та сильний, як духовно, так і фізично.
·         Я спроможний досягти всього, чого тільки побажаю.
·         Я подобаюсь людям, люди люблять мене.
·         Я здійснюю свою мрію.
·         Я цілком контролюю свої думки, почуття та дії.
·         З кожним днем я відчуваю себе все краще та краще з кожного по­гляду.
Промовляючи ці твердження, не забувайте хоча б трохи розслаби­тися та посміхатися, це сприятливо впливає на ваше здоров'я, настрій та програмування себе на успіх.
І, взагалі, не вмирайте при житті! А що для цього варто робити? Потрібно залишити своє зручне ліжко, набратися мужності, зарядитися оптимізмом, напружити весь свій розум і... також м'язи, вибрати мету і впевнено йти до неї. Якщо ви не задоволені своїм життям, якщо вас долає тяжке передчуття «це ще далеко не все!», то хотілося б підбадьорити вас наступними словами з Біблії: «Устань, візьми постіль твою і йди». У нове, цікаве, цілеспрямоване і щасливе життя!
Ці слова володіють неймовірним позитивним ефектом. Вони озна­чають: «Озирнися навколо! Адже світ повен краси, повен багатства, повен можливостей — потрібно тільки підійти до них!».
Станьте життєрадісними і цілеспрямованими та вирвіться з тієї маси людей, що відмовилися нести відповідальність за власне життя. Залишіть оточення тих, котрі не знають, чим зайняти себе. Будьте діяльні!
Зневіру, пригніченість, розпач зніме «як рукою». Ви будете святкува­ти успіх, якого самі домоглися своєю мужністю і бойовим духом. Кожна з таких маленьких перемог зробить вас ще сильнішими, і не за горами той час, коли ви доможетеся воістину великого особистого успіху і по праву його відсвяткуєте!
Життя — захоплююча подорож, повна подій, яскравих вражень, веселих сюрпризів. А що зробили ви з ним. Довели до рівня рослинно­го існування? Мімозі в горщику і то веселіше на цьому світі. І не треба заводити вічну пісню про нестаток часу, грошей і... упущених можливо­стей. Нашу активність, успіхи визначаємо ми самі. Ніхто не заважає нам побродити в найближчому парку, прокотитися на американських гірках або... завести коханця (коханку).
Ну, посміхніться ж нарешті! Відкрийте вікно і вдихніть свіжого по­вітря. Сходіть на виставку. Сходіть у гості до старого друга... Однак ці заклики, як об стінку горохом. Ви говорите завтра, завтра, завтра неодмінно. А сьогодні? О ні, ви занадто стомилися. Від вічної ліні. А роки ж ідуть. Ні,— летять! Час робити вибір. Не розповідайте потім своїм онукам, що життя було нудним і безрадісним. Ви — єдиний тому винуватець, і пішли на це свідомо.
Життя — шведський стіл. Що взяв, те і з'їв. Людина запрограмована на те, щоб узяти якнайбільше. От тільки в більшості чомусь у «програмі життєтворчості» помилка відбувається. І... вони перетворюються на ро­ботів, які кожен день ліниво повторюють ті самі дії.
Не вмирайте при житті!
Скільки спроб змінити своє життя ви зробили за останній тиждень, місяць, рік? Не чутно відповіді. Що-що? Пальців на одній руці вистачить, щоб порахувати. Не густо. Тільки не треба фантазувати й утішати себе тим, що так живуть усі. Може, вже прийшов час щось зробити насправді? Подумайте, що саме. Вас не призивають скоряти Гімалаї. Але чому не ризикнути для початку хоча б виїхати  на веселий пікнік?


ПІСЛЯМОВА
Отже, наша спільна подорож шляхами пізнання і оволодіння позитивним мисленням майже закінчилась. Наприкінці підведе­мо певні підсумки.
Розбудова нашої держави як демократичної, цивілізованої вимагає, насамперед, інвестицій у виховання, тобто у людину. Лише компетент­на, моральна, самостійна людина, яка вірить у власні сили, здатна до оновлення суспільства, забезпечення державності України, розвитку її економіки, культури. Проте соціально-економічна криза в нашій державі, яка триває довгий час, та, певним чином, національний менталітет при­звели до того, що досить велика кількість наших громадян, включаючи і молодь, зневірилась у власних силах, у майбутньому.
Ось ті основні недоліки, які суттєво загрожують як самій людині, так і нашому суспільству.
Уявлення людей, що їх доля, успіхи залежать, насамперед, від інших людей, державних інститутів, а не від власних зусиль, дій, пошуків.
Заниження багатьма людьми своїх можливостей та перебільшення ролі перешкод, труднощів.
Тому, головним завданням освітніх інститутів різних рівнів у ста­новленні української людини є створення всіх умов для перетворення її в активну, оптимістичну, відповідальну особистість, яка повністю бере на себе вибір у ролі господаря своєї справи, власної долі й долі свого народу.
Але багато людей вважає його нереалістичним, бо таким чином людина нібито просто хоче уникнути проблем, помилок. Проте спра­ва зовсім не в тому. Позитивне мислення характеризує конструктивне ставлення людей до своїх проблем і проблем людства. Воно характерне тим, що людина свідомо контролює свої думки, запобігаючи укоріненню негативних думок, емоцій, вірить у себе, в кінцевий успіх, залишається при будь-яких обставинах оптимістом.
·         кожна людина — потенційний геній;
·         все в житті залежить від людини;
·         людина лише там чогось досягає, де вірить у власні сили;
·         немає поганого життя — є невміння жити;
·         кожна криза, помилка в житті людини, це не катастрофа, а шанс змінити життя на краще;
·         безвихідних ситуацій немає (безвихідна ситуація — це слабкість духу і визнання поразки);
·         наше життя таке, яким його наші думки роблять;
·         змінюючи аспекти нашого мислення, можна змінити своє життя;
·         негативні думки і емоції ослабляють нас, роблять хворими, а по­зитивні — сильними, здоровими і щасливими.
Навички позитивного мислення дають людині суттєві здобутки:
·         віру в себе, у власні сили;
·         сприяють досягненню успіху в будь-якій справі;
·         успішне подолання перешкод, невдач, кризи;
·         більш ефективну адаптацію до змін в житті;
·         оптимізм, самовладання, доброзичливі відносини з оточуючими людьми;
·         здоровий спосіб життя, покращання здоров'я;
·         нову життєву позицію: «Я можу», «Від мене залежить багато чого», «Я вірю в себе, в життя, в успіх».
Людина переходить від соціальної апатії, байдужості, бездіяльності до активності, оптимізму, творчої діяльності.
4.      Використання навичок позитивного мислення допоможе кожному освітянину:
·         реалізувати свій творчий потенціал;
·         швидше адаптуватися до змін у своєму житті;
·         долати труднощі педагогічного життя і різноманітні критичні ситу­ації;
·         будувати гуманні відносини з колегами, вихованцями;
·         приймати більш ефективні рішення;
·         здобути лідерські якості;
·         бути активною, життєрадісною людиною, оптимістом;
·         у вихованні творчих, активних, оптимістичних учнів.






Практично
Використання природних джерел енергії
Відпочивати від напруженої роботи найкраще на природі,  поряд із природними джерелами енергії (біля води, в лісі, в горах).
Стояти при цьому краще босому. Це покращує процеси енергообміну й обміну речовин в організмі. Унікальну можливість під’єднатися до натурального природного і чистого потоку енергії дає робота з деревами. Вибір дерева і часу залежить від біологічного і енергетичного ритмів дерева і завдання, яке ви перед собою ставите.
Дерево, з яким ви хочете взаємодіяти, вибирайте як приятеля, співзвучно з вашими внутрішніми імпульсами. Потрібно знати, що у дерев є свої енергетичні центри (чакри). Їх може бути від двох до трьох. Це залежить від віку і стану дерева. Перша чакра розміщується приблизно на висоті метра від землі, друга — в місці розгалуження крони. Місце третьої чакри індивідуальне. Най­зручніше працювати із першою. В ній сконцентровані всі три типи енергії, які ви можете використовувати без шкоди для дерева. Підлийте дерево водою і попросіть у нього енергію.
Обравши дерево, станьте до нього спиною, прихиліть потили­цю до стовбура (ваша перша чакра опиниться приблизно на рівні першої чакри дерева) і злийтесь з ним воєдино. Станьте з ним єдиним цілим. Проаналізуйте проблеми, які хочете вирішити і, попросивши допомоги в дерева, здійсніть взаємодію. Вам необ­хідно відчути потік енергії, яка йде від нього (наприклад, легкі вібрації всередині вас). Тривалість взаємодії залежить від вашого самопочуття.
При контакті людини із природою (дерево, вода) активуються енергетичні зони і збільшується поглинання енергетичних по­токів на 10-20 % . Активність зон повертається до норми через 12-36 год. Це піднімає енергетичний потенціал і біоенергетичне поле людини. На фізичному рівні активація сприяє процесу нормалі­зації до необхідного індивідууму рівня кров'яного тиску, сприят­ливо впливаючи на серцево-судинну систему, зміцнюється імун­на система. Дерева також є сильним антистресовим і зміцнюючим нервову систему засобом.
Енергетичні та біологічні ритми дерев для корекції енергетичного і фізичного станів людини
Береза. Найвища енергетична активність від 5 до 9 год., а най­менша — 3-4 год. Характер і можливості енергетики: заспокій­лива, сприяє заживанню ран, шкірних язв, знеболює травми, відновлює нервову систему, має антистресову дію, сприяє норма­лізації всієї роботи шлунково-кишкового тракту, корисна при ко­льках, сприяє заживанню виразок шлунка і дванадцятипалої кишки.
Верба. Найактивніша з 18 по 21 год., малоактивна від 2 до 3 год. Енергія заспокійлива, розслаблююча сприяє фізичній і нер­вовій розрядці. Добре впливає при порушеннях сну, головних бо­лях, задусі, астмі і ускладненому диханні. Використовується для профілактики захворювання нирок.
Вільха. Малоактивна лише між 1.30-3.30 год. Енергія сум­бурна, знімає нервове напруження. При зловживанні енергією вільхи можливі серйозні нервові зриви.
Дуб. Найбільша енергетична активність з 21 до 3, а найменша з 15 до 17 год. Енергія могутня і рівна. Працювати необхідно лише в доброму (врівноваженому) психічному стані. Стабілізує організм, допомагає при відсутності апетиту, підвищеній втомі, млявості, недостачі вітамінів, при гіпоксії і послабленні слуху.
Каштан. Найвища активність із 1 до 5, найменша із 7 до 8 год. Енергія імпульсивна, сприяє відновленню менструального циклу.
Клен. Найвища активність від 7 до 10, а найнижча від 4 до 5 год. Енергія м'яка, розслаблююча, покращує енергетичну обо­лонку людини, гармонізує її, легко знімає психічне напруження, сприяє шлунково-кишковому тракту при гіперпорушеннях перистальтики (проносах) за винятком інфекційних захворювань і при підвищеній кислотності шлунка.
Липа. Найбільша енергетична активність із 2 до 6, а наймен­ша від 6 до 7 год. Сильна, м'яка енергія, яка створює відчуття тепла і спокою. Допомагає при астмі, захворюваннях легень та ін­ших органів дихання.
Осика. Активна із 14 по 17, малоактивна — 2-3 год. Дере­во — «вампір». При розумному використанні сприяє викиду хво­рої енергії з організму, знімає збудження, діє знеболююче, вико­ристовується при остеохондрозі і радикуліті, головних болях в об­ласті очей, гіпертонії і геморою. Не можна допускати взаємодії з енергією осики при гіпоксії, бо це може призвести до головних болів, нудоти, запаморочення. Дуже шкідлива при астмі і бронхі­ті — призводить до ускладненого дихання.
Сосна. Взаємодіяти з енергією дерева потрібно до 9 год. вечо­ра. Енергія сосни сумбурна і імпульсивна, підвищує тонус, по­кращує імунітет і захисні реакції організму. Необхідно піднести руку до дерева і, налаштувавшись на нього, зрозуміти, енергія якої сили і якості іде вам в руки. Треба провірити декілька дерев і вибрати найактивніше, яке підходить для вас. При довготри­валій взаємодії може наступити безсоння і підвищена збудливість.
Тополя. Активна з 15 до 18, а малоактивна з 4 до 5 год. По­мірно відбирає енергію, добре допомагає при гіпертонії.
Ясен. Найвища активність від 11 до 13 год. Сприяє зменшен­ню болю в ділянці серця, знижує спазми при стенокардії, норма­лізує ритми серця при аритмії, сприяє зняттю підвищеної збуд­ливості, пригнічення і відчуття страху, покращує кровообіг при анемії кінцівок. При багаторазовій взаємодії із енергією ясена поліпшується пам'ять і увага.
Робота із листяними породами дерев можлива лише у весняно-літній період і на початку осені. Із хвойними породами можна працювати цілий рік. 




Побутові звички: нешкідливі чи небезпечні?
Люди мають свої дрібні побутові звички, які руйнують організм поступово, нишком…
Систематичне недосипання. Через божевільний темп життя ми стали менше спати. Збільшилась кількість людей, які страждають розладами сну. У той самий горезвісний період застою людина в середньому відводила на сон 8 годин, зараз – 6,5. Ми намагаємось компенсувати недостачу сну в неробочі дні, відсипаючись до середини вихідного дня, але особливої користі це не приносить. Систематичне недосипання не можна компенсувати за один раз.

Дефіцит кисню. Нестача кисню через постійне перебування в задушливому приміщенні вповільнює обмін речовин і призводить до підвищеної стомлюваності. Тому слід пошукати вихід: існують кисневі коктейлі, а можна змінити техніку дихання – варто приділити хоча б кілька хвилин дихальній гімнастиці.

Схильність «сидіти» на дієтах. Фанати різних дієт підбирають собі все нові дієти або починають одну й ту саму кожного разу з початку та… потрапляють у групу ризику. Вони постійно переживають почуття вини й незадоволеності, намагаються покарати себе все більш суворою дієтою, страждаючи від дефіциту в організмі важливих живильних речовин.

Захоплення енергетичними напоями. Приймаючи ці могутні стимулятори, людина одержує ударну дозу кофеїну. В особливій небезпеці знаходиться печінка, нервова й серцево-судинна системи. А при регулярному прийомі енергетиків відбувається звикання, і допінг із часом бадьорить усе менше.

Потурання при болях. Деякі люди, які мають хронічні болі, протягом років відкладають візит до лікаря, керуючись міркуваннями, ніби: «Сьогодні, здається, легше – може, воно взагалі перестане боліти?». Така людина постійно відчуває себе виснаженою, що сильно знижує якість життя.

Постійна гіподинамія. Мала рухомість зовсім не призводить до економії сил: м’язи без навантаження втрачають тонус, у результаті зникає й енергія. Фізична активність знижує не тільки ризик серцево-судинних захворювань, а й ризик виникнення депресії і, як з’ясувалося, впливає на тривалість життя. 



Повчальна історія.

Багато людей у нашому суспільстві часто кажуть, що їм не потрібно ходити до церкви, бо вони і вдома можуть молитися. На цю тему хочу викласти одну повчальну історію:
Колись давно в одному селі жив чоловік, якому не подобалися порядки, які запровадив отець в церкві. Чоловік той сказав: «Нащо мені ходити до церкви? Я так само можу молитися і вдома, і на полі, і в саду. Природа стане мені церквою!» Йшов час і ось одного зимового вечора отець відвідав збунтованого парафіянина. Вони сиділи перед домашнім вогнищем, розмовляючи про дрібні справи. І ніхто з них не порушував питання присутності в церкві. Згодом отець взяв щипці зі стояка біля каміна, витягнув з вогню одну розпечену  вуглинку і відкинув її вбік. Обоє дивилися, як вуглинка швидко згасала і, охолоджуючись, перетворювалась на попелисто-сивий камінець, тоді як вугілля у каміні горіло яскравим полум’ям. Отець мовчав. А чоловік повернувся до нього і сказав: «Наступної неділі я обов’язково прийду до церкви…»

Вплив зони і культової споруди на організм людини

«Місця сили» - це ділянки поверхні, які благотворно впливають на людину і живі організми. Їх ще називають геомагнітними зонами (  G- зонами).
Позитивну енергію цієї зони можна акумулювати на носіях (вода, вазелін, вата, одяг). Наприклад заряджену таким чином трилітрову банку «живої води» використовують для лікування.
У місцях перетину геоманітної сітки розташовуються культові споруди – храми, святі місця...
На доброякісних зонах поле житєдайно впливає на організм людини. Такі сприятливі місця віддають свою енергію людині, допомагають відновити сили організму, дають здоров'я. Ці «місця сили» здавна називали «святими місцями», тут будували церкви і монастирі.

Оздоровчий вплив церковного дзвону

Цікавим є лікувальний вплив церковного дзвону. Група дослідників з'ясувала, що дзвони працюють як генератори енергії в ультразвуковому діапазоні. Під час богослужіння прилади фіксували великий приплив енергетики.
Це не можна пояснити законами акустики. Створюється враження, що звук виникає серед тиші. Удари дзвона збуджують не лише молекули повітря, а і мікролепони. Зони збудження оточують дзвін у вигляді оболонок різної величини. Якщо зверху зробити світлину місцевості, коли в церкві дзвонять, то на ній буде видно чергування  світлих і темних кілець. Мікролептони збуджує і  полум'я свічки. Вони також розташовуються навколо полум'я у вигляді кілець, які можна бачити у напівтемряві церкви. Подібні ореоли виникають і над головами святих. Постоявши в зоні дії мікролептонів, людина відчуває приплив життєвих сил. Люди відчувають не лише оздоровчий, а й омолоджувальний ефект. При дзвонах виникає звук ОМ. Відомо, що індійські йоги і тібетські монахи використовують цей звук для омолодження і оздоровлення організму.
Тому підвішуйте у квартирі маленькі дзоники, постійно подзвонюючи, вони будуть очищувати, оздоровлювати простір і гармонізувати енергоінформаційний обмін навколо вас. Купувати дзвіночки треба з ієрогліфом (Щастя, Любов, Блаженство, Здоров'я). Дзвони треба слухати щодня по декілька хвилин.
Звуки церковного дзвону знешкоджують віруси грипу, жовтухи та інші інфекції. Їх не витримує молекулярна структура хвороботворних мікробів, а віруси перетворюються на безпечні кристалічні структури. Багато вірусів знезаражуються у певному звуковому діапазоні.
Своїми звуками дзвони збуджують велику кількість міколептонів у радіусі кількох кілометрів навколо храму і знезаражують місцевість. Відступають епідемії... Отже, дзвін дзвонив і тішив не лише слух, але й очищав, оздоровлював душу і тіло.
До складу металічного сплаву, з якого виотовляють дзвін, мусить входити 5% золота. Без цього благородного металу «малинового дзвону» не буде й лікувально-стимулюючий ефект буде невисокий.

Позитивний вплив церкви

Церква сприяє психологічному і фізичному відпочинку, а, отже і навчанню. Позитивна енергія в церкві виникає не тільки від дзвону і споруди. Віруючі своїми добрими думками концентрують у храмі найлегші мікролептони, які позитивно впливають на здоров'я. Світлі потоки цих частинок (їх іноді видно на фотографіях храмів під час богослужіння) спадають з купола подібно до золотого водоспаду.
Для підтримання у доброму стані фізичного та енергетичного тіл корисно відвідувати церкви. Це найдоступніша форма енергетичної гігієни.
Необхідно відшукати свою церкву, яка найбільше вам підходить за рівнем енергетики. Якщо не маєте консультанта з цього питанн, підберіть церкву емпірично. Відвідайте їх декілька і зупиніться там, де відчуваєте себе найкомфортніше, відчуваєте полегкість і радість. Приходьте у церкву регулярно – це принесе тілу здоров'я, а вашій душі очищення і спокій. Увійдіть у духовний резонанс з церквою. Віднайдіть у церкві свою ікону і спілкуйтесь з нею так, як із живою істотою вищого рівня.
Ікона створює у того, хто молиться, певний настрій, благочесні помисли, відволікає від щоденної суєти, зосереджує на піднесеному.
Молитва, яка проходить через серце того, хто молиться , створює тонкі вібрації певної частоти, які очищають душу, сприяють налагодженню гармонійного взаємозв'язку духу і тіла. 



ЯК ДИРЕКТОРУ ПРОЖИТИ ДО СЕМИДЕСЯТИ РОКІВ?

Є приказка «Рятування потопаючого — справа рук самого пото­паючого». Що ж, у цьому — велика доля здорового глузду. І у своїх попередніх нотатках під назвою «Пенсійний вік учителя» я пере­конував особисто себе, а вже потім читача, що «попри все учителі повинні самі організовувати своє життя так, щоб прожити хоча б до 70 років». Але як це зробити практично? Спробую викласти точку зору, користуючись не стільки численними книжками щодо здорового способу життя та довголіття, які прочитав у своєму жит­ті, скільки власним досвідом та досвідом тих друзів та знайомих, яким я довіряю і яких поважаю.
Так от, порада перша: правильне харчування (режим, якість продуктів та питної води). І якщо для Вас це нереально, зразу пе­реходимо до поради другої: періодична очистка організму. Не бажаєте цим займатися? Тоді порада третя: регулярна фізкультура у будь-якій доступній формі (біг, настільний теніс, шейпінг, пла­вання, тренажери тощо). Впевнений, що таке регулярне підвантаження різних систем організму (серцево-судинна, кровоносна, опорно-рухова, дихальна) непогано захищає від непередбаченого інсульту або інфаркту; про це писав ще років тридцять тому відо­мий новозеландський спеціаліст А. Лід'ярд у своїй книзі «Бігом від інфаркту». Немає на це часу? Шкода, але переходимо до поради четвертої: відновлювальні процедури після роботи вдома (профілактор Євмінова для хребта, контрастні ванночки для ніг, самома­саж перед сном). Теж важко, не виходить?
Тоді спробуємо пораду п'яту: оскільки наша вчительська про­фесія споріднена з професією акторською, то необхідно правиль­но розподіляти наші нервові зусилля, нашу енергетику у різних «спектаклях». Особисто я намагаюся не плутати свою роль у таких ситуаціях «рольових ігор»: актор першого плану (я проводжу урок або виступаю перед аудиторією), актор другого плану (сиджу у першому ряду і готовий до репліки, коментарів), актор масовки (один із багатьох директорів шкіл на виробничій нараді в РВО). Не дарма старі люди кажуть: «всі хвороби від нервів!»
Порада шоста: оскільки хоча б у тривалості щорічної відпустки вчителям пощастило — 56 днів, то одну її половину непогано ви­користовувати на оздоровче лікування за санаторною путівкою в міжсезонні (її можливо отримати у профспілці в березні або листопаді), а другу — влітку, на сонечку. З урахуванням зимових канікул це дасть змогу своєчасно, чотири рази на рік, відновлюв­ати організм. Порада сьома: нормальної тривалості сон і лягати не пізніше 23.00. Поради восьма та дев'ята: не палити цигарок і вживати алкоголь тільки в обмежених власним організмом дозах. Нарешті, порада десята: спробуйте вирощувати в собі самому від­чуття радості від кожного прожитого дня. Відбирайте для себе, за­лишайте у своїй пам'яті тільки приємне, знаходячи його у найпро­стіших речах: променях сонця, усмішці рідної Вам людини, зеленій траві, успіхах учнів. Це надзвичайно важливо для фізіології Вашого організму: у Ваші кровоносні судини виділяєть­ся або жовч, або фермент щастя — ендорфін.
Я не пропоную додатково речей дуже непоганих, але для вчите­ля майже нереальних: послуг особистого психотерапевта, регуляр­ного кохання та сексу, щонедільних відвідувань сауни, вимірю­вання геомагнітних вузлів у місцях проживання тощо. Крім того, у добі тільки 24 години, і за цей час треба зробити дуже багато, та й коштів — обмежено. Але і від Вас не так вже мало залежить, бо Ви — особистість, яка має потребу прожити довго і зменшити свої хвороби. Хворим людям найчастіше співчувають, у певній мірі підтримують, але раніше чи пізніше втомлюються навіть рідні та близькі. Це, на жаль, істина, з якою треба рахуватись.
Взагалі існують дві основні філософські гіпотези відносно три­валості життя кожної людини. Перша — що правильним устроєм життя сама людина може його максимально продовжити. Друга гі­потеза стверджує що лінія життя, його тривалість задані долею і не змінюються; можна тільки у межах відведеного терміну зроби­ти життя більш здоровим та цікавим. Інтуїтивні представники цієї філософії кажуть: «хто не палить та не п'є, той здоровеньким пом­ре». Що ж, вибирайте кожний свій шлях, вибір за Вами. Але це зробити значно важче, ніж покладатися на президента або мріяти про те, щоб було, якби Ви народилися і жили не в Україні, а припустимо у Греції, де «все є». Впевнений — краще радіти, що ми живемо не в Афганістані, Іраку, Палестині...  (Ю.В.Шукевич, директор Фінансового ліцею)


Навіщо потрібний зволожувач повітря?
Під час опалювального сезону вологість повітря у приміщеннях стає дуже низькою – 20-30% при нормі 40-60%. А між іншим достатній рівень вологості -  це не просто комфорт. Наше здоров'я і самопочуття  залежить від неї не менше, ніж від оптимальної температури.
В умовах пересушеного повітря у нас підвищуються втомлюваність, сприйнятливість до хвороботворних мікробів і вірусів, оскільки пересихає слизова оболонка, що виконує захисну функцію в організмі.
Низька вологість дуже впливає на кімнатні рослини – вони погано ростуть і починають в'янути ( для багатьох квітів нормою є вологість 60-90%). Навіть наша шкіра швидше старіє при недостатній вологості.
Вплив вологості повітря на шкіру
Мрія кожної жінки – шкіра, яка має здоровий природній колір.
Відомо, що наша шкіра за добу втрачає 0,5 літра води, а взимку – до літра! В будь-якому жіночому журналі нам дають цінні поради, як поповнити втрату вологи – креми, лосьйони, гелі... Але чомусь всі пропонують боротися вже з наслідками, а не з причиною! Адже достатньо збільшити вологість повітря у кімнаті з 25% до 45% - і втрата вологи зменшиться вдвічі!
Шкіра потребує постійного зволоження. Тому підтримування вологості в приміщенні на рівні 50-60% допоможе нам зберегти молодість шкіри.
Зволожувач повітря  в учительській кімнаті
Чого тільки не придумує керівництво для того, щоб покращити клімат на робочому місці: від приміщень сплавленого типу для зміцнення взаєморозуміння в трудовому колективі до організації вечорів відпочинку. Але як тільки колеги повертаються на робочі місця, їх працездатність знову падає. І знаєте чому? Так, так... Щось важливе та і не враховують. Адже мова йде не тільки про трудовий мікроклімат, але й про клімат у приміщенні.
А чи знаєте  ви, що...
... працівники  школи при вологості повітря від 40 до 60% почуваються краще і досягають максимуму своєї працездатності, так як підвищується їх здатність сконцентруватися і таким чином уникнути помилок
... погано відрегульована вологість повітря суттєво знижує якість виробничих процесів і готових виробів, може призвести до до незворотніх пошкоджень чуттєвої електроніки.
Зволожувач повітря і рослини
Ні для кого не секрет, що вологість повітря у кімнаті дуже низька: нижча ніж на вулиці, і тим більше нижча ніж у субтропіках чи тропіках, звідки походить основна частина кімнатних рослин. Є досить немало кімнатних рослин, які можуть миритися із сухим повітрям і роками чудово себе почувають у кімнатних умовах. Але і вони розвивалися б набагато інтенсивніше, якби господарі змогли б підвищити їм вологість.
Є багато способів підвищити вологість. Але найкращий – зволожувач повітря, який розміщують поряд із рослинами.
Сигнали низької вологості повітря:
·         Коричневі і зморшкувати кінчики листків
·         Зав'язь і квіти всихають і відпадають
·         Кінчик листя жовтіє, в'яне
·         У чутливих до сухого повітря рослин листя опадає 



РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА
ДЛЯ ОН-ЛАЙН БАЗИ ДАНИХ
ГРОМАДСЬКО-АКТИВНИХ ШКІЛ УКРАЇНИ
Повна назва навчального закладу: Чечеліївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області
Директор : Позивай Ольга Андріївна
Координатор громадсько-активної школи: Позивай Ольга Андріївна
Контактна інформація:
Адреса закладу (індекс, місто, вулиця, будинок): 28315
                                                                                      вулиця Шкільна,2
                                                                                      село Чечеліївка
                                                                                      Петрівський район
                                                                                      Кіровоградська область
Телефон:  (05237) 9-54-22
Електронна пошта: chechel_school@ukr.net

Інформація про школу:
З 2006 року Чечеліївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів забезпечує умови та механізми реалізації педагогічної ідеї навчального закладу щодо сприяння здоров’ю, здійснює навчання і виховання в інтересах особи і суспільства, створює сприятливі умови для всебічного розвитку здорової особистості.
Школа сьогодні – це навчальний заклад, у центрі якого дитина. Нашими пріоритетами є інтелектуальне, соціальне, моральне та фізичне вдосконалення особистості; формування соціальної свідомості, активної життєвої позиції учня, який зможе стати компетентним у життєвому просторі.
Головною метою є формування і розвиток особистості з стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя, створення умов для збереження і зміцнення здоров’я учнів, підготовка їх до суспільно значущого самоутвердження, самодостатності та самореалізації в дорослому житті.
Школа сьогодні – це місце, де дитина вчиться мистецтву жити. У ній створено умови для діяльності, бажання працювати, творити, складати своє життя. Важливим елементом школи є те, що вона відкрита та сприятлива до змін. В основі навчальних методів лежать демократичні цінності.
Школа сьогодні – це стартовий майданчик для добрих починань і злетів її вихованців. Тут кожен реалізує свої здібності й задовольняє власні інтереси. Працівники школи роблять усе можливе, аби знайти кращі способи розкриття потенціалу у дітях, в їхніх сім’ях і всіх членах громади, розвинути бажання учнів бути інноваційними, творчими та активними у житті навчального закладу.

Кількість учнів: 117
Тип громади, з якою ми працюємо: сільська
Філософія школи як громадсько-активної: Чечеліївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів є осередком освітнього, культурного й духовного життя села. Педагогічний колектив закладу дає учням не тільки міцні знання, уміння та навички, а й виховує соціально-адаптовану та громадсько-орієнтовану особистість, яка після закінчення школи успішно займе своє місце в житті. Саме у стінах нашої школи учні мають можливість отримати знання, які  надалі дозволяють їм орієнтуватись у безлічі співтовариств і робити правильний вибір. Школа сьогодні - це такий собі маленький Всесвіт, але не відокремлений, а доповнюючий загальну схему світобудови. Мікросередовище школи пов’язане з реальним життям сільської громади: ми не відгороджуємо наших вихованців від реального життя односельчан, жителів району, області, України, світу… Педагоги школи включають це життя у свої уроки, позакласну роботу створюючи єдине поле громадянського виховання всіх учасників навчально-виховного процесу. Ми чітко визначили свою місію – надзадачу, іноді недосяжну, далеку, позамежну. Мрію. Наша місія – це не річний план. І навіть не перспективного розвитку. Це та захмарна далечінь, до якої школа прагнутиме із року в рік, з десятиліття у десятиліття. Ми ставимо перед собою інколи навіть нереальні цілі. Хочемо, щоб село ( а у ньому - школа!) було найзатишнішим, найчистішим, найквітучішим у районі, щоб воно ніколи не зникло з карти України. Наша мрія вища за сьогоднішні можливості. Стати найкращими, збудувати корт, басейн, посісти всі місця на республіканських олімпіадах, забезпечити стовідсотковий вступ до престижних вузів… Наша робота не позбавлена проблем, але сподіваємося, що саме діяльність школи, як громадсько-активної, допоможе нам разом із дітьми вирішувати проблеми, ефективно долати всі негаразди, по-справжньому розвиватися і рухатися вперед…

Проектна діяльність громадсько-активної школи:

               Пріоритетна роль у школі належить активним методам, зокрема, проектним технологіям навчання та виховання. Саме вони покликані формувати у вихованців уміння критично та всебічно розглядати проблему, робити власні висновки, здатність орієнтуватися та адаптуватися в нових соціальних умовах, захищати свої інтереси, поважати інтереси та права інших, а також самореалізуватися.
Система роботи школи з 2006 року здійснюється через реалізацію проектної діяльності, враховуючи вікові особливості учнів. Все це в сукупності формує в учнів психологічну зрілість та дозволяє успішно «ввійти» в суспільство. Виходячи з цього,  основна мета нашої роботи – створення такого середовища, яке допоможе учневі в соціальній орієнтації та самореалізації в суспільстві. Методом проектної діяльності та виховними заходами, які проводяться в рамках кожного проекту, ми допомагаємо дитині набути соціального досвіду, формувати світоглядні позиції, цілісне уявлення про себе, формувати навички здорового способу життя, правомірної поведінки, негативних проявів серед підлітків. Формування в учнів умінь і навичок соціального здоров’я сприяє їхній участі в оздоровчій діяльності. Така діяльність здійснюється за методом проектів, який успішно використовують педагоги. Упроваджуючи проекти, ми дотримуємось системного підходу. У школі створено «Банк проектів». На сьогодні нами реалізовано наступні проекти:
  • Шуміть, ви, сосни, пам’яттю століть
  • Дерева помирають стоячи
  • Високі цвинтарні ворота глибоку тишу стережуть
  • Стоїть над обрієм тополя
Бійця нагадує мені
  • Охороняти рослини – зберігати життя на Землі
  • Храм – мовчазний свідок століть
  • Жива вода не терпить мілини
  • Пора про пташину подбати – годівничку змайструвати
  • Ось він, мій сад, я чарівник у ньому
  • Від екології в природі – до екології в душі
  • Моє село для мене ти єдине, ти часточка моєї батьківщини
  •  «Посади своє дерево»
  • «Збережемо ялинку»
  • «Ми не хочемо жити на смітнику»
  • « Життя і творчість Катерини Білокур»
  • «Прикрасимо шкільну садибу»
  • «Квіти нашого класу»
  • «Квітни, рідна школо!»
  • «Де чиста вода, там наше життя»
  • «Живе джерело»
  • «Пам’ятаймо я і ти: птахів треба берегти!»
  • «Щоб квітами, ще й рясними, цвів навколо вільний світ»
  • «Хто дихає садом, той дихає здоров’ям»
  • «Краєвиди рідного села»
  • «Раціональне харчування»
  • «Культура харчування»
  • «Здоров'я в порядку – роблю я зарядку»
  • «Здорові зуби – здоровий організм»
  • «Тренуймо м'язи»
  • «Молодь проти Сніду»
  • «Бути здоровим чи курити»
  • «Відомі імена мого села»
  • «Ці села колись розквітали»
  •  «Молодіжна рада у місцевій громаді»
  • « Пісенний вернісаж»
  • «Танцюють всі!»
  • «Інгулецька росинка»
Захист проектів у нашій школі перетворюється на своєрідне шоу, до якого учень, група учнів, весь клас, учитель готується протягом певного часу. Результати проекту – матеріальні, тобто певним чином оформлені ( альбом, журнал, комп’ютерні презентації та газети тощо).
Суспільству потрібен не виконавець, а творець. І ми переконалися, що проектне навчання створює унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій і самостійності учнів в осягненні нового, стимулюючи їх природну допитливість і творчий потенціал. 
Школярі розробляють не лише проекти, а й реально виконують їх у  майстернях, класних кімнатах, фізичній лабораторії, у природі. Вони самі відповідають за планування та реалізацію проекту, керуються реальними проблемами повсякдення, виготовляючи об'єкти, які давали можливість перевірити їх теорії і плани на практиці.
Школа ХХІ століття потребує створення виховного простору, спрямованого на виховання конкурентоспроможної особистості, котра зуміє розробляти свої життєві плани, самостійно використовувати знання для розв’язання проблем. І ми переконалися, що ідеально відповідає цій потребі проектна діяльність, бо вона сприяє активному залученню й реалізації життєвих планів учнів. 
Педагоги нашого навчального закладу захищають і підтримують дитину, виробляють в неї життєздат­ність, озброюють  механізмами і технологіями розробки життєвих стратегій, життєвих проектів. Місія нашої школи спрямова­на на оволодіння кожною молодою людиною життєвими компетентностями, які забезпечують успіх в подальшій практичній діяльності.







0 коментарі:

Дописати коментар

 
 
Blogger Templates