Матеріали тренінгів



ГРА-ТРЕНІНГ «УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ»

«Управління часом» є одним із тренінгів особистісного зростання. Насправді, ми вчимося управляти своїми планами, діями, вчинками…

Пам’ятка «Коли дорослі краще вчаться?»

  • Дорослі краще вчаться, коли вони самі цього хочуть і відчувають певну відповідальність за процес навчання;
  • дорослі вчитимуться, коли відчуватимуть у цьому потребу;
  • дорослих краще навчати через діяльність;
  • дорослі вчаться шляхом розв’язання реальних проблем, які їх стосуються;
  • дорослі вчаться краще, якщо матеріал пов'язаний з їхнім досвідом;
  • дорослі навчаються краще у неформальній атмосфері;
  • дорослі чекають від інструктора (тренера) доброї підготовленості, цінують його захопленість, компетентність;
  • дорослі люблять ділитися власним життєвим досвідом;
  • дорослі віддають перевагу практично орієнтованим програмам, які демонструють, яким чином можна досягнути певної мети;
  • дорослі прагнуть партнерського ставлення до них у процесі роботи.

Мета:
  • Навчити слухачів ефективніше управляти власним часом, розуміти, що є важливим для досягнення поставлених цілей, навчити уникати стресових ситуацій, а потрапивши в них, зазнавати мінімальних утрат.
  • Ознайомити слухачів із техніками економії часу.
  • Розвивати навички планування та самоуправління.

Хід гри

І. Вступ.
Перед тим, як починати працювати з розумінням категорії часу та його ролі у власному житті, ви маєте ознайомитися з деякими базовими принципами, які існують і діють, незалежно від того, знаєте ви про них чи ні:

  • Немає іншого часу, крім цього часу. Немає іншого моменту, крім цього. «Зараз» - насправді це все, що у нас є…
  • Існує лише один момент – цей. Вічний момент ЗАРАЗ. А час – лише спосіб підрахунку моментів.
  • Ти використовуєш все своє Життя, всі знання, весь досвід із багатьох життів для того, щоб бути і вирішувати, ХТО ТИ НАСПРАВДІ Є, щоб обирати і створювати того, КИМ ТИ НАСПРАВДІ Є, щоб відчувати і реалізовувати свою теперішню ідею про самого себе.
  • Вирішуй, ХТО ТИ Є, КИМ ТИ ХОЧЕШ БУТИ, а потім роби все, що тобі під силу, щоб бути ним.

ІІ. Вправа для формування позитивного настрою
Вправа «Моє уявлення про час»

Мета: дати можливість учасникам відпочити, одночасно тренуючись у фантазуванні, нестандартному мисленні стосовно уявлення категорії часу.

Час – 5 хвилин.      

Кількість учасників – без обмежень.

Матеріали – приладдя для малювання.

Особливі вимоги до приміщення – столи для малювання.

Процедура: учасники сидять за столами; я повідомляю, що кожна людина уявляє час по-своєму; наприклад, у моїй уяві час це пісковий годинник, де пісок у нижній частині годинника – минуле, у верхній – майбутнє, пісок, котрий падає в даний момент – сьогодення. Тож пропоную кожному із вас намалювати власне символічне зображення свого уявлення про час, позначивши минуле, сьогодення й майбутнє.

Представлення малюнків, обговорення.

ІІІ. Актуалізація проблеми
Пам’ятка «Знаходьте час для роботи»

Знаходьте час для роботи. Це – умова успіху!
Знаходьте час для роздумів. Це – джерело сили.
Знаходьте час для гри. Це – секрет молодості.
Знаходьте час для читання. Це -  основа знань.
Знаходьте час для дружби. Це - умова щастя.
Знаходьте час для мрії. Це – шлях до зірок.
Знаходьте час для любові. Це – істинна радість життя.
Знаходьте час для веселощів. Це – музика душі.

Вправа «Моє відчуття часу»

Мета: дати можливість учасникам відпочити, одночасно визначивши їхнє відчуття часу.

Час – 5 хвилин.      

Кількість учасників – без обмежень.

Матеріали – не потрібні.

Особливі вимоги до приміщення – відсутні.

Процедура: я пропоную вам заплющити очі; за сигналом зосередитися на внутрішньому відчутті часу і відкрити очі тоді, коли, на вашу думку, пройде 1 хвилина. Про те, що на вашу думку, 1 хвилина пройшла, кожний учасник повідомляє мене мовчки, підняттям руки і розплющуючи очі. Тиша повинна тривати, поки всі не розплющать очі.

Після закінчення вправи звертаю увагу  учасників на те, що вони розділилися на три групи: ті, хто підняв руку раніше строку, пізніше та вчасно. Отже, як бачимо, сприйняття часу може бути пов’язане з настроєм, емоційним станом людини, і все це значною мірою залежить від особливостей спілкування в групі.

Вправа. Мозковий штурм «Що можна зробити за хвилину»
Робота в групах – 5хв.
Презентації наробок по 1 хв.
Вправа. Мозковий штурм
Запитання слухачам:
Від чого залежить ваше здоров’я?
Від чого залежить ефективність праці?
Від чого залежить ефективність нашого життя?
Обладнання: 3 фліп-чарти з написами. Ведучий фіксує відповіді на дошці.
Висновок (після презентацій роботи груп):
а) від часу, проведеного на роботі;
б) від організації праці;
в) від організації та впорядкування нашого життя
Щоб краще організувати працю, власне, потрібно навчитися управляти часом (як приклад).
Вправа «Визначення часу, або Секрет часу».
Робота в групах
Завдання: «Визначте, чим для вас є час!» Продовжити речення «Час – це…»
Презентація.
Обладнання: 4 фліп-чарти, 4 маркери, скотч.
Інформаційне повідомлення-підсумок:
Секрет часу полягає в тому, що часу не буває багато чи мало, часу завжди достатньо, питання полягає в тому – яким чином, наскільки ефективно ми уміємо розпоряджатися власним часом.

Вправа «Розподіл часу»

Мета: дати можливість учасникам зрозуміти, що вони схожі в тому, як витрачають свій час, що це не завжди відбувається раціонально у всіх людей, тому не слід соромитися відверто зізнаватися в цьому іншим, спілкуватися з ними – вони так само не є ідеальними.
Час – 5 хвилин.      

Кількість учасників – без обмежень.

Матеріали – приладдя для письма і малювання.

Особливі вимоги до приміщення – столи для малювання.

Процедура: я пропоную вам визначити на що кожен з вас витрачає свій час. Для цього у кожного з вас є коло. Розподіліть його на сектори, де зазначте свої заняття за такими ознаками:
  • заняття, які не любите, але зобов’язані робити;
  • справи, якими займаєтеся, тому що вони вам подобаються;
  • час дозвілля;
  • щоденні обов’язкові ритуали (туалет, їжа, сон тощо);
  • зустрічі з іншими людьми;
  • інше.
Поряд у вас є ще одне коло. Розподіліть у ньому час так, як би ви бажали в ідеалі.
Пропоную вам порівняти малюнки, визначити й обговорити спільне та відмінне в розподілі їхнього часу та бажаннях щодо цього.



Вправа «Аналіз поглиначів часу»
Інформаційний блок-мотивація:
З переліку найбільших поглиначів часу чесно виберіть 5 найважливіших для себе. Якщо ви вважаєте, що не маєте часу працювати над подоланням цих поглиначів або у вашому житті хтось інший є причиною поглинання вашого часу, пам’ятайте, що ця робота є найважливішим кроком у вашому само менеджменті.
Стиль нашої поведінки формується у двох моделях: перша – стиль жертви, коли людина переконана, що хтось або щось (але не ми самі) є причиною усіх проблем, з якими ми не можемо впоратися. Стиль другої поведінкової моделі – свідома особистість, яка бере на себе відповідальність за своє життя. Яку модель обираєте ви?
Завдання 1. Із переліку найбільших поглиначів часу виберіть 5 найважливіших для себе.
Завдання 2. Почніть працювати над їхнім подоланням вже сьогодні.
Порада. Випишіть перший за списком поглинач, найактуальніший для вас. Складіть план дій щодо подолання цього поглинача у своєму житті і дотримуйтеся його виконання упродовж 2-3 тижнів. Кажуть, звички народжуються і закріплюються (або ж зникають) упродовж 21 дня. Перевірте це на практиці. Почніть з вивчення свого денного циклу життя.

ІV. Індивідуальна робота

Завдання 1. Заповнення аркуша «Мій робочий день»
Завдання 2. Робота над Контрольним тестом
Завдання 3. Індивідуальна робота над тестом 1.
Завдання 4. Індивідуальна робота з тестом 2.
Завдання 5. Індивідуальна робота з тестом 3.
Завдання 6. Заповнення матриці Ейзенхауера.

Самоаналіз. Висновки за результатами.

Характеристики типів працівників відповідно до заповнених квадрантів



Тренінг для управлінців «Закони роботи в команді»
(або Закони, які допоможуть вашій педагогічній команді стати успішною)
( за Джоном Максвеллом)

Тренінг – (від англ. «totrain» – вчити, тренувати) це форма спеціально організованого спілкування, психологічний та педагогічний вплив якого ґрунтується на активних методах групової роботи.
Соціально-просвітницький тренінг – це запланований навчальний процес, який спрямований на надання знань, удосконалення навичок, які вже є та придбання нових на основі власного досвіду та знань з метою зміни поведінки.
Він розрахований на:
  • надання інформації;
  • оволодіння знаннями;
  • формування знань та навичок, які будуть сприяти усвідомленому вибору варіантів поведінки;
  • розвиток установок, усвідомлення потреб та мотивів.
  • підготовку спеціалістів, навчання спеціалістів, які працюють з громадою в сфері освіти, інформаційних технологій та ін.

Тренер – людина яка проводить тренінг, ведучий, який має ґрунтовні знання, навички тренінгової роботи та підтримки групової динаміки.

            Я переконана, що засвоєння цих законів, застосування їх в житті, значно поліпшать ваш стиль керівництва, адже вивчення цих законів і їх застосування, як показала практика, змінило життя багатьох людей.
            Принципи побудови команди прості для засвоєння, запам’ятовування і застосування.
            Кожного дня ми виступаємо членами визначеної команди, колективу. І запитання не в тому, чи доведеться нам взаємодіяти з іншими людьми, а в тому, чи буде ця взаємодія успішною?
            Команди бувають різними за формою і чисельністю. Якщо ви одружені, то ви з чоловіком – одна команда. Якщо ви працівник, то ви з колегами є членами одного колективу і т.д.
Майже все, що ми робимо має відношення до колективної праці. Всі знають, що колективна праця – річ хороша і навіть життєво необхідна. Але як це виглядає насправді? Як створюються успішні команди? Чому одні педагогічні колективи непохитно підходять до реалізації свого бачення, а інші, схоже, прямують в нікуди?
На ці запитання не існує простих відповідей.
Складність у тому, що навіть ті лідери, які приводять свої колективи до вершин успіху, не завжди здатні визначити, чим відрізняється справжня команда від групи людей, зібраних разом. Деякі з них говорять, що ключ до успіху – це сильна трудова дисципліна. Але ж ми знаємо безліч здатних вперто працювати людей, які ніколи ні з ким не об’єднувались, щоб розвинути свій потенціал. Інші вважають, що великі команди створюються з допомогою особливих прийомів, тактики. Але й вони часто зізнаються: «Я не можу пояснити, як це все вийшло». А коли ви дивитесь на цей колектив, ви розумієте, що перед вами справжня команда.
Тож давайте насолоджуватись процесом пізнання і будемо пам’ятати: щоб ми не хотіли зробити в житті, щоб перетворити мрію в реальність, нам необхідна команда!

  1. ЗАКОН ЗНАЧИМОСТІ (Одному не досягнути великого)
Хто ваш особистий герой? Які люди вам більше всього подобаються? Хто запалює і надихає вас? ( Всі ми захоплюємось людьми, яким вдалось чогось досягнути)
 «Немає таких проблем, які ми не змогли б розв’язати разом, і лише деякі з них ми в змозі розв’язати поодинці» (Ліндон Джонсон)
«За здібною людиною завжди стоїть інша здібна людина» ( китайське прислів’я)
Команда може зробити більше, ніж одна людина
«Люди досягають більшого, працюючи з іншими, а не змагаючись проти них» (Алан Фромм)
  1. ЗАКОН ВЕЛИКОЇ КАРТИНИ (Мета важливіша ролі, особистої слави)
«Якщо команда намагається повністю розвинути свій потенціал, то кожен гравець має підкорити свою особисту мету загальній справі команди» (Бад Уілкінсон)
«Не всі учасники команди-чемпіона добре відомі публіці, але кожен із них може назвати себе чемпіоном» (Ірвін Джонсон)
«Ніхто з нас не важливіший за  інших» (Рей Крок)
  1. ЗАКОН НІШІ (Для кожного гравця є місце, де він найбільш цінний)
       Неправильна людина на неправильному місті – крок назад.
       Неправильна людина на правильному місці – розчарування.
       Правильна людина на неправильному місці – зніяковіння.
       Правильна людина на правильному місці – прогрес.
       Правильні люди на правильних місцях – примноження.
« Ви найбільш цінні там, де приносите найбільшу користь»
«Справжні керівники відрізняються здатністю розставляти людей на правильні місця»
  1. ЗАКОН ГОРИ ЕВЕРЕСТ (Коли завдання ускладнюються, необхідність колективних дій зростає)
«У кожного в глибині душі є мрія, навіть у тих, хто про це ніколи не задумувався»
«Без мрії немає нічого великого. Щоб здійснити велике, потрібно мати велику мрію»
«Велика мрія без хорошої команди – нічний жах!»
«Краще мати сильну команду і маленьку мрію, ніж велику мрію і слабку команду»
«Якщо ваша команда не відповідає вашій мрії, то у вас є тільки два шляхи: забути про свою мрію чи виростити команду»

Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

Нове завдання – творча команда
Завдання з протиріччями – згуртована команда
Змінне завдання – швидкореагуюча і гнучка команда
Неприємне завдання – мотивована команда
Різностороннє завдання – не конкуруюча між собою команда
Довготривале завдання – цілеспрямована команда
Гігантське, масштабне завдання – досвідчена команда
  1. ЗАКОН КОЛА ( Сила команди визначається її найслабшою ланкою)
                « Як би люди не намагались компенсувати її і сховати, слабка ланка, врешті-
                    решт, виявить себе»
Як визначити таких людей? Це не дуже складно:
  • Вони не можуть іти в одній шерензі з іншими членами команди;
  • Вони не ростуть у сфері своєї відповідальності;
  • Вони не бачать велику картину;
  • Вони не працюють над своїми слабкими сторонами;
  • Вони не хочуть взаємодіяти з іншими членами колективу;
  • Вони не справджують очікувань у своїй галузі.
Що робити зі «слабкою ланкою?» Є тільки два шляхи: їх потрібно тренувати, або від них потрібно позбавитись.
                              «Ви втратите повагу кращих, якщо не зможете справитися з гіршими»
                              «Якщо у вас є сумніви, то пригадайте: поки слабка ланка в команді, всі    
                                 навколо будуть страждати»
                              «Слабка ланка, як правило, не усвідомлює свою слабкість і недоліки»
  1. ЗАКОН КАТАЛІЗАТОРА (в командах-переможницях є гравці, які здатні зробити прорив)
Більшість команд не прогресують самі по собі. Якщо їх залишити в спокої, вони не будуть рости, вдосконалюватись і досягати рівня «чемпіонів». Поступово вони втрачають свої позиції, в певний момент їх покидають ключові гравці і вони «скочуються вниз». Ось чому досягаючі вершин команди завжди мають у своїх рядах каталізатора, людину яка здатна викликати розвиток подій, зробити гру. Коли настає криза, каталізатор стає життєво важливим елементом, ким би він не був. Команда ніколи не досягне великої мети, якщо в її рядах немає каталізатора. Коли час вичерпано, а результат гри «під загрозою», то в команді залишається три типи гравців:
    • Гравці, які не хочуть отримати м’яч (не мають здатності змагатися за команду в складних обставинах, не бажають брати на себе відповідальність і вони знають це);
    • Гравці, які хочуть отримати м’яч, але не повинні його отримати (не здатні привести команду до перемоги, але самі цього не знають. Їх его більше ніж талант, вони бувають небезпечні для команди);
    • Гравці, які хочуть отримати м’яч і повинні його отримати (Здатні діяти в критичній ситуації і можуть досягнути успіху. Вони можуть «тягнути», «штовхати», «піднімати», «заряджати енергією» команду. Це каталізатори.

7. ЗАКОН КОМПАСА (бачення дає членам команди знання напрямку і впевненість)

8. ЗАКОН ГНИЛОГО ЯБЛУКА ( зіпсовані відносини гублять колектив)

9. ЗАКОН ВЗАЄМНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ (члени команди повинні бути здатними покластися один на одного, якщо це необхідно)

10. ЗАКОН ЦІНИ (команда не зможе реалізувати свій потенціал, якщо відмовиться платити ціну)

11. ЗАКОН БАЧЕННЯ РАХУНКУ

12. ЗАКОН ЗАПАСНОГО ГРАВЦЯ

            Маю надію, що ви отримали задоволення від знайомства із Законами роботи в команді. Я також надіюсь, що вони вам допоможуть створити команду своєї мрії, а це ще важливіше. Застосовуйте ці закони і у спорядженні вашої команди буде влада і сила. Я вам це обіцяю.


















0 коментарі:

Дописати коментар

 
 
Blogger Templates